Mnoho z nás ví, že jednu dobu se o Harry Potterovi mluvilo jako o Zlé magii, která neučí děti nic dobrého.... já sama jsem často slyšela, že "Harry Potter je špatný", že "jde o magii"....

.... kdo něco takového někdy řekl, ať mě teda vysvětlí, jaktože dnes Vatikán podporuje ten příběh mladého kouzelníka....

  • Všudypřítomný ve všech sedmi dílech knihy je důraz na rodinné hodnoty. Harry vzpomíná na své zavražděné rodiče, útěchu nachází u svého kmotra.
  • Jeho největší kamarád Ron Weasley pochází ze sedmi sourozenců a žije v sociálně slabší, avšak harmonické rodině.
  • I když do příběhů nezasahuje konkrétně žádná náboženská víra, v Bradavicích se slaví Vánoce, Harry má kmotra, právě zaměření na rodinu, přátelství a předávání etických hodnot spojuje s křesťanstvím.
  • Boj "čistých" kouzelníků proti méněcenným "mudlům" - připomíná to segregace Židů před 2.sv.v. nebo i současný rasismus.

A jeden detail:

Od vydání prvního dílu knihy (v ang. do r.1997, v češ. od r.2000) pokročil technologický vývoj neuvěřitelně kupředu. Nepřipadali bychom Harrymu a jeho přátelům, kteří si posílají zprávy po sovách a informace musí dlohé hodiny vyhledávat v knihovně, jako čarodějové spíše My se svými mobily a s připojením k internetu?

Vatikánský deník L´Osservatore Romano vyslovil podporu poslednímu filmu o Harry Potterovi, druhé části Relikvie Smrti. Kladná recenze na tento závěrečný díl kouzelnické ságy vyšla 13. července a deník v ní poukázal na ctnosti přátelství a oběti, které Harry a jeho přátelé vykazují.

Vatikán tím dává najevo, že sleduje zásadní trendy v kulturní i společenské sféře.

 

Toto všechno mám převzato z Katolického deníku 31. Moc mě tento článek zaujal, jen z důvodu toho, že před nějakou dobou mnoho z nás slyšelo, že se jedná o magii.

Myslím si, že Harry Potter neni o nic horší než např. Pán Prstenů nebo Piráti z Karibiku.... vždy se jedná jen o boj Dobra se Zlem....